FANDOM

Kleofas

Κλεόπας Ρωμανός δ'Κωμχε
Cleopas&family
Cesarz wraz z rodziną.
Cesarz Rzymian
Okres panowania od 1 września 1967
Poprzednik Albert d'Comche
Dane biograficzne
Dynastia Maksymiliańska (d'Comche)
Data i miejsce
urodzenia
15 września 1940
Konstantynopol
Ojciec Albert d'Comche
Matka Joanna Ypsilantis
Żona Anna Maria Jagiellon
Dzieci Herakliusz, Joanna, Anna
 
Kleofas Roman d'Comche (gr. Κλεόπας Ρωμανός δ'Κωμχε; ur. 15 września 1940 w Konstantynopolu) - cesarz Rzymian od 1 września 1967r. Syn Alberta i Joanny Ypsilantis.

Życiorys Edytuj

Urodził się w Porfirowej Komnacie w Wielkim Pałacu jako syn cesarza Alberta i Joanny Ypisilantis - córki cesarza Konstantyna XII. Od strony ojca potomek cesarza Franciszka I, od strony matki związany z cesarskim rodem Ypsilantów (panującym w latach 1857-1930).

Kształcił się w akademiach wojskowych oraz studiował prawo i administrację na Uniwersytecie Konstantynopolitańskim. Studia ukończył w 1965 z wyróżnieniem. W 1966 ojciec przyznał mu tytuł Despoty - następcy tronu.

Rok później, po śmierci ojca, 1 września został koronowany na cesarza Rzymian. Ceremonia tradycyjnie odbyła się w Hagii Sofii, zgodnie z tradycją diadem nałożył na głowę władcy nałożył patriarcha Konstantynopola. Następnie cesarz wygłosił swoje pierwsze przemówienie, skierowane głównie dla parlamentarzystów, w Pałacu Porfirogenetów w Blachernach.

Stub Ta strona to zalążek artykułu. Możesz pomóc Bizancjumalternative Wiki rozbudowując ją!
Cesarze Rzymscy od 1453
1453-1652: Maksymilian IJan IX JakubFranciszek IJakubPiotrMikołaj
1652-1805: StefanJan X JakubKosma IGrzegorzZenon II
1805-dzisiaj: Kosma IIAleksy VIFranciszek IIMarcinZenon IIIJan XI KrzysztofMichał XKonstantyn XIIMichał XIAlbertKleofas