FANDOM

Franciszek Joachim Leopold Józef von Habsburg-d'Comche, hrabia Maximilianoupoli (ur. 14 listopada 1876 w Wiedniu, zm. 8 stycznia 1969 w Joaninie ) - rzymski polityk, wojskowy pochodzenia niemieckiego, daleki krewny cesarza Alberta. Od 1931 pełnił funkcję feldmarszałka Armii Cesarskiej, w latach 1935-1945 premier cesarstwa. Dowódca armii rzymskiej w trakcie oblężenia Monachium.

Życiorys Edytuj

Mimo, że urodził się w Wiedniu, jego najbliższa rodzina zamieszkiwała Triest. Jego ojciec był dyplomatą rzymskim na dworze arcyksiążęcym. Matka była córką kapitana Jana Chryzostoma Achillesa. Uczęszczał do Szkoły Niemieckiej w swoim rodzinnym mieście.

W wieku 19 lat zaciągnął się do korpusu Ozenosa i uczestniczył w wojnie śląskiej. Zdobył tam stopień Ypolochagosa (porucznika). Po zakończeniu działań zbrojnych przebywał w Opolu do 1905, następnie udał się do Mediolanu, gdzie rozpoczął studia historyczne, które ukończył ze stopniem bakałarza, potem kontynuował służbę zawodową w wojsku. W 1920 był brygadierem (Taxiarchos) III Brygady Hetajrów Helleńskich.