FANDOM

Aurelianos Ybarra
Αυρελιανος Υβαρρα
A Ybarra
W przeddzień rewolucji
Generał Republiki Rzymian
Data i miejsce
urodzenia
15 lipca 1881
Adrianopol
Data i miejsce
śmierci
3 czerwca 1940
Konstantynopol
Przebieg służby
Lata służby 1905-1935
Siły zbrojne Armia Cesarska

Gwardia Republikańska

Stanowiska Dowódca Gwardii Hiszpańskiej;
Dowódca Gwardii Republikańskiej
Główne bitwy i wojny Rewolucja Kantakuzena

Aurelianos Ybarra, gr. Αυρελιανος Υβαρρα (ur. 15 lipca 1881 w Adrianopolu, zm. 3 czerwca 1940 w Konstantynopolu) - rzymski generał pochodzenia hiszpańskiego, znany z udziału w Rewolucji Kantakuzena po stronie republikanów. Dowódca Gwardii Republikańskiej, minister wojny w rządzie Kantakuzena.

ŻyciorysEdytuj

Urodził się 15 lipca 1881 w Adrianopolu. Był synem kupca Cyryla Ybarra i nauczycielki Ewangelii Aritza.

Ojciec i matka byli pochodzenia baskijskiego. Ybbarowie zamieszkiwali Trację od XVIII wieku. Trudnili się kupiectwem, Cyryl odziedziczył majątek i prowadził interes rodzinny. Matka uczyła w szkole żeńskiej języka greckiego. Pradziadek Aureliana od strony matki - Chrystodulos Aritza był członkiem Gwardii Hiszpańskiej, uczestniczył w bitwie pod Seleucją.

Aurelian uczęszczał do Liceum w Adrianopolu. Następnie rozpoczął studia prawnicze. Zrezygnował z nich po 2 lata i przeniósł się do Szkoły Studiów Językowych, gdzie studiował filologię iberyjską. W 1904 otrzymał tytuł Bakałarza Nauk Językowych.

Rok później wstąpił do I Allagionu Kawalerii Macedońskiej. W 1909 został przyjęty do Ludowej Akademii Wojskowej w Monastyrze.